Contacteer ons

FAQ

Hebt u een vraag? Bel of mail ons gerust!
Of misschien vindt u een antwoord in het overzicht van veelgestelde vragen hieronder

STEUNZOLEN

Is er een terugbetaling voorzien voor steunzolen?

Met een voorschrift van een specialist (fysische geneeskunde en revalidatie, orthopedische heelkunde,reumatologie, heelkunde, pediatrie, neurologie, neuropsychiatrie) kan je een gedeeltelijke terugbetaling krijgen. Een voorschrift van een huisarts is niet voldoende.

Moet ik een afspraak maken voor maatname van steunzolen?

Neen, daarvoor kan u langskomen tijdens onze openingsuren.

Hoe kan ik mijn steunzolen best onderhouden

Neem uw zolen elke avond uit uw schoenen om ze langzaam aan de lucht te laten drogen. Let op, de steunzolen mogen niet bij een warmtebron gedroogd worden! Dit kan de vorm nadelig beïnvloeden. Reinigen kan met een vochtig doekje. Voor het vernieuwen van de bekleding van uw steunzolen kan u ook bij ons terecht.

ORTHOPEDIE

Wat is prefab? (geprefabriceerde orthesen)

Dit zijn standaard afgewerkte toestellen die in serie worden geproduceerd. Ondanks dat deze standaard worden aangeleverd is het (soms) wel mogelijk individuele aanpassingen aan te brengen. Onze orthopedische verstrekkers geven u graag meer informatie en kunnen u vertellen of uw prefab orthese kan worden aangepast.

Wat moet ik doen om een orthese (steunzolen, lumbostaat, halskraag….) te bekomen?

Een tegemoetkoming of terugbetaling kan enkel plaatsvinden als u een geldig voorschrift heeft. Dit voorschrift kan worden uitgeschreven door uw huisarts of specialist, afhankelijk van het gewenste toestel. Daarna kunt u met uw voorschrift bij ons langskomen en doen wij het nodige om u een orthese te vervaardigen.

PROTHESEN

Wat is het verschil tussen een orthese en een prothese?

Een orthese is een ondersteunend hulpmiddel voor een lichaamsdeel. Een prothese is een lichaamsdeel vervangend hulpmiddel.

 

Hoe kan ik mijn liner best onderhouden?

Keer de liner binnenstebuiten en was deze met warm water en neutrale, geurloze zeep. (pH-waarde 7). Spoel zorgvuldig met warm water en zorg dat er geen zeepresten achterblijven. Droog de liner aan binnen- en buitenzijde met een niet pluizende handdoek. Controleer op schade of slijtage. Keer de liner terug om met de stoffen zijde langs buiten en laat deze verder uitdrogen op staander of fles. Draag de liner enkel overdag en laat deze ’s nachts verluchten.

 

MOBILITEIT

Wordt een rollator terugbetaald?

Mits een medisch voorschrift is er een gedeeltelijke of volledige terugbetaling mogelijk. Een prijslijst van onze rollators die we steeds op voorraad hebben kan je hier terugvinden. Een prijslijst van onze rollators die we steeds op voorraad hebben kan je hier terug vinden.

Hoe onderhoud ik de batterijen van mijn elektrische rolstoel/scooter?

• Rijd de batterijen nooit volledig leeg, zorg ervoor dat ze altijd voldoende zijn opgeladen.
• Onderbreek het laadproces niet wanneer de batterijen aan de lader gekoppeld zijn. Een volledig laadproces kan vaak tot 10u duren.
• Wanneer u een langere periode niet rijdt met je mobiliteitshulpmiddel moet u toch maandelijks de batterijen laden.